Pierwotny plan był inny. Chciałam w tę sobotę wybrać się nad Morskie Oko i Czarny Staw pod Rysami. Bo jeszcze nie byłam nad żadnym tatrzańskim jeziorem.

Ale ostatnie stresy zawodowe mocno mnie przeczołgały, byłam bardzo niewyspana, bałam się, że jeżeli mi przyjdzie wstać bardzo wcześnie i prowadzić na Podhale, to będę ledwo żywa. A po zrobieniu 20 km trzeba jeszcze wrócić do Krakowa…

A na dodatek okazało się, że warunki w Tatrach są nieprzyjazne.

Dlatego postanowiłyśmy z Kinią, że jedziemy gdziekolwiek, byle blisko. Akurat znajomy, którego poznałam 3 tygodnie temu, na szlaku, rzucił na grupie, że chcę iść na Lubomira, to się podpięłyśmy.

Trasa to prawie 1/3 wyrypy. Z jednej strony – super, jest szansa zmieścić się w 24 h. Z drugiej – qrwa, ja zużyję podczas tego marszu prawie 9.000 kcal! Muszę być na to przygotowana! Plecak orzechów muszę zabrać…

Ale mam jeszcze czas, żeby się do tego przygotować.

Dzisiejsza trasa prowadziła od Kudłaczy, na Lubomira, potem przez przełęcz Suchą, na Kamiennik, do Poręby (mam z tą wsią złe skojarzenia, bo to tam zwichnęłam nogę) i z powrotem do Kudłaczy.

Warunki (czy też „warun”, jak mawiają uprawiający turystykę górską ;)) były średnie – temperatura około zera, rozmokły śnieg albo błoto, padający deszcz… Ale nawet wyjście w takich warunkach jest lepsze niż siedzenie w Krakowie 🙂

W ten jeden dzień zaliczyłam 2 pory roku. Między Kudłaczami a Lubomirem była zima

Kiedy zeszliśmy niżej, była jesień alno raczej – wczesna wiosna

W schronisku byłam szósty raz, w ciągu 10 miesięcy. To naprawdę szczególne miejsce dla mnie. To tam poszłam w góry pierwszy raz z BGP i tak się złożyło, że tam byliśmy w górach ostatni raz – taka klamra. Tam. Przebiegała moja trasa ze zwichniętą nogą. Jestem już tam tak stałym bywalcem, że z właścicielem, Panem Ka, jesteśmy już na ty 🙂

Wyprawa 46., suma km, które przeszłam – 760.